Разбиране и управление на очакванията в козметичния салон

upravlenie-na-kozmetichen-salon

Наскоро консултирах козметичка попаднала в следната ситуация:

Клиентката, на която козметичката прави процедура остава недоволна от резултата. Това поставя козметичката в позицията да се оправдава, заради разминатите очаквания на клиентката с възможностите на процедурата.

Истината е, че това може да се случи на всеки козметик!

Особено когато работите за себе си, когато вие сте човекът, който посреща, обслужва и изпраща клиентите си. 

Изисква се не само технически умения за изпълнение на процедури, но и умението да се разбират и управляват очакванията на клиентите. 

Разбирането на психологията на клиента е огромна тема, която не се научава нито от една статия, нито от едно единствено  обучение. 

Да се развиват знанията и уменията в психологическите аспекти на общуването с клиентите е абсолютно задължително, за всеки, който работи с хора! 

В тази статия ще представя ценни насоки как да разберете и управлявате очакванията на клиентите си в козметичния салон.

1️⃣ ☝️ Първо, много важно условие е ДА 👂СЛУШАТЕ АКТИВНО!

Колкото по-неопитен в общуването си е един козметик, толкова повече доминира в разговора си с клиента.

Много козметици смятат, че за да се представят професионално е важно да говорят през цялото време, да разказват за процедурата и за начините на изпълнение.

Истинският професионализъм се проява в начинът по който се задават въпроси към клиента и умението да се слуша!  

Активното слушане е основен елемент в разбирането на клиента. Когато клиентите споделят своите желания и притеснения, 👂слушайте ги внимателно и задавайте въпроси, за да се уверите, че разбирате точно какво очаква. ✍️Записвайте в клиентския картон всеки детайл от споделянето на клиента. 

Това не само показва, че цените тяхното мнение, но и ви помага да предоставите услугите, които най-добре отговарят на техните нужди.

2️⃣👉Второто много важно условие е ДА ИЗГРАДИТЕ РЕАЛИСТИЧНИ ОЧАКВАНИЯ!

Много клиенти идват с нереалистични очаквания за мигновени резултати, обещани от рекламите на козметични апарати и процедури. 

Неподготвения в комуникацията козметик оставя клиентът да си вярва в това, което го е довело в салона. Даже се чувства спокоен, когато клиентът си е избрал процедура сам. Дори тогава, когато вижда, че процедурата не е подходяща и вижда, че няма да постигне ефекта, който очаква клиента, неопитния козметик се притеснява да откаже 🤷‍♀️. 

👍Важно е да бъдете честни и да обясните какво може да се постигне с избраните процедури. Непременно трябва да обсъдите и колко време ще отнеме, колко процедури са необходими, за да се постигне добър резултат. 

👍Използвайте снимки на клиенти, които вече са преминали през това, разкажете историите им, за да илюстрирате процеса и резултатите. Това ще помогне на клиентите да имат по-реалистична представа за процедурите.

❌ И никога не приемайте да изпълните процедура само защото клиентът е пожелал. Имайте професионалната сила да откажете!

3️⃣✅ ОБРАЗОВАЙТЕ КЛИЕНТИТЕ СИ!

Образоването на клиентите за продуктите и процедурите, които използвате, е важна част от управлението на техните очаквания. Обяснете ползите, потенциалните рискове и какво могат да очакват след процедурата. Важно е клиентите да са наясно, че домашната грижа е от огромно значение за постигането на траен и здравословен резултат. 

Когато клиентите разбират как и защо се прави нещо, когато са наясно с етапите през които преминава промяната, факторите от които зависи тя,  те са по-склонни да имат реалистични очаквания и да бъдат доволни от резултатите.

4️⃣❤️ ПОДХОД НА ПЕРСОНАЛНА ГРИЖА

Всеки клиент е уникален, преминал през своите опити да си помогне за проблема и всеки един има индивидуални нужди. 

Определете заедно с клиента нуждите му и дайте детайлно пояснение за аспектите в които ще се постигне гарантиран резултат. 

Предоставяйте персонализирани консултации и създавайте козметични програми за грижа, съобразени с конкретните нужди и цели на клиента. Ангажирайте се с предвидими срокове за постигане на резултата. Това ще покаже, че сте ангажирани с неговото благополучие и ще помогне за изграждането на доверие и лоялност.

5️⃣🧐 УПРАВЛЕНИЕ НА ПРЕТЕНЦИИТЕ НА НЕДОВОЛНИ КЛИЕНТИ

Недоволните клиенти са неизбежни, но важното е как се справяте с тях. Подходете с емпатия и разбиране, изслушайте техните притеснения и предложете решение. Умението да управлявате конфликти е особено важно професионално умение, което ще предотврати опити за неоснователни претенции към работата ви. 

Понякога именно умението да управлявате недоволството и претенциите може да промени мнението на клиента, да спечели неговото доверие и да го превърне в дългосрочен клиент.

Разбирането на нуждите на клиентите и умението на козметика да се ангажира с програма и срок за постигане на резултата са най-прекият път към създаване на доверие пред клиента.

Ако усещаш, че си несигурна в тези елементи на общуване с клиентите, най-вероятно имаш нужда от повече самочувствие в познанията ти като козметик. 

В Надграждащия курс за козметици в АКАДЕМИЯ ЛЕГЕНДА давам ясни и точни принципи за работа с клиентите, които ще ти помогнат да станеш по-уверена и убедителна в постигането на резултати. 

За да кандидатстваш в този курс на АКАДЕМИЯТА е нужно да си любопитна за холистичните принципи на здравето и да си готова да следваш моята ЛЕГЕНДА система за постигане на резултати. 

Ако си готова да извървиш пътя към твоето професионално надграждане и израстване, виж информацията за този курс тук ⬇️⬇️

Вход в съществуващ профил

Сподели с колега:

Здравей!

  • Ако имаш несигурност в работата си с клиенти…
  • Ако искаш да израстваш професионално…
  • Ако търсиш обучение, което да те развива и надгражда…

АКАДЕМИЯ ЛЕГЕНДА е за теб!